خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/01 - 11:06
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر ؛

110 هزار مدرسه  تا سال 1400 تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می‌گیرند

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر به اجرای طرح یاریگران زندگی با هدف کاهش شیوع مصرف مواد مخدر در مدارس اشاره کرد و گفت: 110 هزار مدرسه تا سال 1400 تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وضعیت شیوع مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان و دانش‌آموزان،گفت: بر اساس سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، موضوع پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر و اعتیاد به عنوان رکن اساسی در اولویت برنامه‌ها و اقدامات ستاد قرار گرفته است. در عرصه  پیشگیری مهمترین موضوع و کانون هدف ما مدارس و دانشگاه‌ها هستند. در این راستا برای داشتن دانش آموزان، جوانان و دانشجویان سالم، اقدامات وسیع پیشگیری در سطح مدارس از سال‌های اخیر آغاز شده است.



مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح مدارس، افزود: ارتقاء سطح آگاهی و شناخت دانش آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، آموزش سبک فرزندپروری به والدین و با ایجاد طرح یاریگران زندگی در مدارس با سه مولفه دانش آموز، والدین و معلمان، از جمله اقدامات قابل توجهی است که به منظور پیگشیری از شیوع مصرف مواد مخدر در سطح مدارس کشور انجام شده است.



110 هزار مدرسه  تا سال 1400 تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار می‌گیرند



وی بیان کرد: در فاز اول اجرای طرح یاریگران زندگی 12 هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفت که در ماه‌های آینده به 20 هزار مدرسه خواهد رسید. هدف ما این است که تا سال 1400 بتوانیم 110 هزار مدرسه را  تحت پوشش اقدامات پیشگیرانه از طریق طرح یاریگران زندگی قرار دهیم.



بی‌توجهی به اقدامات وسیع پیشگیرانه در طول 15 سال گذشته، سبب افزایش میزان نرخ شیوع  مصرف مواد مخدر در مدارس شد



2.1 درصد از دانش آموزان مواد مخدر مصرف می‌کنند



صرامی تصریح کرد: بر اساس روندی که در سنوات گذشته  ملاحظه کردیم، شیوع مصرف مواد در دانش آموزان متوسطه دوم و هنرستان‌ها در سال 1380 نیم درصد بوده که در سال 90 به یک درصد و در سال 94 به 2.1 درصد افزایش پیدا کرده است. این آمار بدین معنی است که بی‌توجهی به اقدامات وسیع پیشگیرانه در طول 15 سال گذشته، سبب افزایش میزان نرخ شیوع  مصرف مواد مخدر در مدارس شد.



میزان شیوع مصرف مواد مخدر در مدارس متوقف شده است



وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پیشگیری جدی از اعتیاد در سطح مدارس و همچنین بر اساس تاکیدات ریاست جمهوری در خصوص افزایش اقدامات پیشگیرانه، اتفاقات و فعالیتهایی خوبی را در سطح مدارس رقم زد به نحوی که بر اساس اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، میزان شیوع مصرف مواد مخدر در سطح مدارس تا حد زیادی متوقف شده است. امیدواریم با استقرار فعالیت‌های پیشگیرانه شاهد کاهش شیوع مصرف مواد در میان دانش آموزان باشیم .



میزان شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان 4.7 درصد است



مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وضعیت شیوع مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در سطح دانشجویان هم میزان شیوع مصرف معادل 4.7 درصد است. خوشبختانه با هماهنگی مطلوب وزارت علوم اقدامات قابل توجهی در سطح دانشگاه‌ها برای ارتقاء سطح شناخت و مهارت جوانان انجام شد که نیازمند گسترش و افزایش سطح پوشش فعالیت‌ها است تا به واسطه آن شاهد کاهش شیوع مصرف مواد مخدر باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 305054
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار